( Aydın'ın Son Dakika Haberleri )
Son Dakika
CHP İL BAŞKAN ADAYI YILDIZ BASINLA KAHVALTIDA BULUŞTU Kalınomuz adaylığını açıkladı İhale operasyonunda kimler tahliye oldu?
KALP DOSTU KURUYEMİŞLER
 
KALP DOSTU KURUYEMİŞLER
Karedeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) Tıp Fakültesi Biyokimya Anabilim Dalı Öğretim Üyesi ve Fındık Çalışma Grubu Başkanı Prof. Dr. Asım Örem, haftada 1 kez düzenli fındık, ceviz ve badem tüketenlerde kalp damar hastalığı gelişme riskinin yüzde 8.3, haftada 4 kez tüketenlerde ise yüzde 35-40 azaldığını söyledi.
9 Mart 2011 Çarşamba 16:45
Facebook
Google
Twitter
Yazdır

Prof. Dr. Örem, fındık, ceviz ve badem gibi ağaçta yetişen sert kabuklu meyvelerin insan sağlığına son derece olumlu etkilerinin olduğu belirtti.

Bu ürünlerin sağlık açısından yararlarının belirlenmesi noktasında çok sayıda araştırma yapıldığını vurgulayan Örem, şunları söyledi:

''Bu konuda yapılan çalışmaların sonucu olarak, söz konusu ürünleri haftada 1 kez düzenli tüketenlerde kalp damar hastalığı gelişme riski yüzde 8.3, haftada 4 kez tüketenlerde ise yüzde 35-40 azalıyor. Ayrıca, bu ürünleri daha sık tüketenlerin az tüketenlere göre şeker hastalığı gelişme riski de düşüyor. Fındık, ceviz ve badem gibi meyvelerin tüketiminin günlük diyetimizin vazgeçilmez bir parçası olması gerekir.''

Ürünleri tüketim şeklinin de önemli olduğunu bildiren Örem, ürünlerin aperitif olarak, öğle ve akşam yemeklerinden 1.5-2 saat önce alınmasının iştahı azalttığını, bunun sonucu olarak da ana öğünlerin daha hafif geçtiğini ifade etti.

-''HER ÜÇ ÜRÜNDEN BENZER ORANDA ALINMALI''-

Bu ürünlerin özellikle salata ve tatlı türleri ile karıştırılarak farklı lezzetler oluşturup hayat boyu tüketilmesinin önemli bir yol olduğunu ifade eden Prof. Dr. Örem, şunları vurguladı:

''Fındık, ceviz ve bademin farklı özelliklerinden dolayı fayda sağlıyor. Bu nedenle haftalık tüketimde her üçünden benzer oranlarda alınması gerekir. Günlük tüketilecek toplam miktar yaklaşık 40-50 gram olmalı, aşırı tüketim (yaklaşık 80 gramın üzeri) kilo aldırabilir. Bu tip aşırı tüketimlerin genellikle yemek sonrası yapılması ve beraberinde fazla alkol alınması olumsuz etkiyi artırıyor. Halkımızın bu ürünlerin tüketimi konusunda düzenli ve devamlı eğitime ihtiyacı var. Bunun ulusal sağlık politikası bünyesinde sağlıklı yaşam ve hastalıklardan korunma başlığı altında işlenmesi gerekir.''

Prof. Dr. Örem, bu tip bir diyet şeklinin, kan yağları yüksek kişilerde veya kalp hastalarında kullanılan ilaçların yerini alamayacağını ve hekimlerin verdiği ilaçların bundan dolayı kesilmemesi gerektiğini vurguladı.
Haber Yorumları
Yorum Ekle
Bu habere henüz yorum yapılmamıştır, ilk yorum yapan siz olun.
 Diğer Haberler
 
Anket
Yazarlar
Misafir Yazarlar
Fotogaleri
Videogaleri
Çok Okunanlar
Çok Yorumlananlar
Hava Durumu
Havadurumu
Finans
İMKB 100
58454
USD ALIŞ
1.7990
USD SATIŞ
1.8090
EURO ALIŞ
2.3160
EURO SATIŞ
2.3310
POUND ALIŞ
2.8760
POUND SATIŞ
2.9210
ALTIN ALIŞ
90.8990
ALTIN SATIŞ
91.2830
Tarihte Bugün
1946 Türkiye Sosyalist Partisi kuruldu. Başkanlığa avukat Esat Adil Müstecaplıoğlu seçildi.
Lig Puan Durumu
 
TAKIM
O
G
B
M
P
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
Sayısal Loto
12.05.2012
Tarihli Çekiliş Sonucu
01 02 10 14 28 41
Şans Topu
09.05.2012
Tarihli Çekiliş Sonucu
06 07 08 20 28 + 07
On Numara
07.05.2012
Tarihli Çekiliş Sonucu
03 07 10 14 18 19 21 24 26 30 34 35 44 51 53 57 61 63 65 67 69 75
Süper Loto
10.05.2012
Tarihli Çekiliş Sonucu
05 26 30 35 45 50